Jak sprawdzić gwarancje iPhone, iPad, MacBook
Czy zdarzyło Ci się kiedyś panicznie szukać informacji o statusie gwarancji swojego sprzętu gdy ten przestaje działać jak powinien? W urządzeniach Apple nie trzeba musisz upewniać się, że Twoja gwarancja jest w łatwym do znalezienie i zapamiętania miejscu. Apple zadbało o to, by użytkownicy ich produktów, takich jak np. iPhone czy Mac, mogli w łatwy sposób sprawdzić jaki jest status ich gwarancji.
Wyszukiwanie numeru seryjnego/numeru IMEI
Aby sprawdzić numer seryjny/ numer IMEI w iPhone lub iPadzie, użytkownik musi wykonać następujące czynności:
Numer seryjny znajdziemy wchodząc w Ustawienia naszego telefonu, następnie w ustawienia Ogólne, po czym wybieramy opcję To urządzenie…, po wybraniu tej opcji przewijamy ekran do momentu zauważenia punktu Numer seryjny.
W sytuacji, w której nie mamy dostępu do numeru seryjnego wyszukujemy numer IMEI urządzenia, można go odnaleźć na tylnej części naszego urządzenia, pod napisem iPhone, czy iPad.
Jeżeli chodzi o MacBooki, to w przypadku numeru IMEI sytuacja jest analogiczna jak w poprzednim przypadku. Numer ten znajdziemy na dolnej części urządzenia.
Natomiast jeśli chcemy znaleźć numer seryjny w systemie (na przykład, gdy nasz numer na spodzie obudowy jest niewidoczny), wciskamy przycisk „jabłka”, a następnie klikamy na opcję Ten mac… Po wybraniu tej opcji powinno pojawić się nam okienko w którym klikamy na szary napis wyświetlający wersję systemu, co pozwoli nam na uzyskanie większej ilości informacji, między innymi numer seryjny naszego komputera.
Inny sposób na odnalezienie numeru seryjnego w MacBooku, jest wybranie w menu Apple (lewy górny róg ekranu), następnie po wciśnięciu klawisza Opcji, wybieramy podopcję Informacje o systemie, gdzie wyszukujemy sekcję Numer seryjny.
Sprawdzanie statusu gwarancji iPhone, iPad, MacBook
Po sprawdzeniu niezbędnych danych kierujemy się na stronę https://checkcoverage.apple.com/pl/pl/ a następnie wpisujemy numer seryjny/numer IMEI, który znaleźliśmy w naszym urządzeniu. Niżej wpisujemy wymagany kod i klikamy Dalej.
Na następnej stronie wyświetlą nam się takie opcje jak: Potwierdzona data zakupu, Telefoniczne wsparcie techniczne oraz Zakres napraw i serwisu. Pozwala to nam sprawdzić czy nasz sprzęt został aktywowany, czy mamy dostęp do wsparcia technicznego przez telefon i (co nas w tej chwili najbardziej interesuje) stan gwarancji naszego urządzenia. W sekcji Szacowana data wygaśnięcia odnajdziemy status gwarancji naszego sprzętu marki Apple.
Po więcej ciekawostek, poradników i informacji związanych ze sprzętem marki Apple znajdziecie na naszej stronie www.iCure.pl